Äntligen är vi tillbaka på hemsidan

Nu är vi tillbaka på hemsidan igen , efter en tids datakrångel så är ordningen återställd och nu fungerar det igen. Det har hänt mycket sen jag skrev sist så här kommer en liten resumé sedan mars.

April:
April bjöd på spännande aktiviteter bland annat så åkte en representant från Linköpings nykterhetsförbund och undertecknad från ÖLN vi på föreläsning med skådespelaren och författaren: Benny Haag: Mod , makt och alkohol. Man fick med sig mycket tankegångar , bland annat vad är egentligen bra bemötande? Vi samtalade om normer och mycket mer. En givande dag anordnad av Valbo Behandlingshem och det var på Fredgagården utanför Norrköping.

Östergötlands Läns Nykterhetsförbund hade årsmöte den 10/4 på Bjälbogatan i Linköping. Många organisationer var representerade. En glad överraskning var att Östergötlands Läns Nykterhetsförbund fick pris av IQ för att vi har medverkat till att förbättra de alkoholfria alternativen i Östergötland. Vi delade också ut ett livsstilspris
till Göran Mårtensson , Kamratstödet i Norrköping han höll också ett föredrag om sitt liv och sitt brinnande engagemang för just Kamratstöd.

MHF och ÖLN träffade 120 högstadieelever på Sviestad motorstadion i Linköping för att prata trafik och alkohol, de ställde mycket frågor och diskussionerna var intressanta. en givande dag.